KAWAN KITE :)

Friday, December 16, 2011

MALU.

assalam reader yg dikasihi..
CN baru je blogwalking kt blog sorg sahabat lame..sahabat??
ya kami pernah bersahabat walaupun hanya kerap menelefon dan hanya sekali berjumpa..
lemah lembut orangnye halus mulus kulitnya..
namanya? biala CN rahsiakan je..
dia sekarang sedang melanjutkan pengajian di oversea..
dulu2 CN p0n berangan nk belaja kt sane..tp rezeki CN kt universiti tempatan..syukur alhamdulillah CN diberi jgk nikmat utk belajar..

tentang SAHABAT itu..
CN ck0p malu..malu bile bace entry2 die..
setiap baitnya penuh pujian2 kehadrat Allah swt dan kepada Muhammad saw..
CN malu..
CN malu dgn diri sendiri..
CN malu pd die..
CN malu pada orang sekeliling..
CN malu kepada Allah swt..

Ya Allah..
betapa daifnya diri ini yg hanya mempunyai sedikit ilmuMu yaAllah..
sedangkan ak berpijak dibumiMu..
aku merasai kasih sayangMu..
aku menikmati nikmatMu..
tetapi..ak lalai..ak lalai dlm mengenaliMu yaAllah..

duhai sahabat..
betapa beruntungnye dikau..diberi nikmat belipat ganda..
kau diberi kelebihan dalam menimba ilmu..
kau diberi kelebihan dalam mengenali Tuhan yg Satu...

duhai sahabat..
aku cemburu dengan kau..
aku cemburu..
tapi aku tersenyum..
aku tersenyum kerana kau wanita yang kuat..
kau diantara wanita yang bangun untuk menegakkan agama..
aku doakan kau sekuat Sumaiyyah..:)

aku juga berdoa semoga aku diberi kesempatan untuk menjadi mujahidah solehah seperti kamo0..amin :)








No comments:

Post a Comment