KAWAN KITE :)

Sunday, January 29, 2012

AFTER 4 YEARS..OH TENGS PLKN ;)

assalamualaikum..
da seminggukan??
s0ry baru nk update..xpe kan?
haha ^_^

btw, tengs u olls..
wp0n yg dtg bpe kerat je tp tu da lbeyh dr target senanye..
xsangke Jenny ngn Wani p0n dtg..hihik ^_^
again, tengs k0rang!
bende xbesh p0n jd besh sbb adnye k0rang yg glerr..haha
next tym kite jumpe lg yeah!
nti kte set tym..ta0? ^_^
tp plisssss..next tym tl0ng teman ak ms0k themepark..ak nk nek r0lerc0aster..plisss plisss plissss :-*
yuyunk ku YANA,PEANAD,LI..next tym kte ms0k themepark eh?? :D hehe..
ijan, si kumbang seekor pd hari tu, tengs ya xbyk kerenah..wakakaka!
zack, tengs sgt2 sudi dtg wp0n kejap..
eman, s0key man xdpt dtg..sbb urusan keje kan..nk wat cmne..
but next tym hopefully u will be there..okeyh ;)
ainun, u are the best photographer..tQ kpd kamera kamo0 sbb sudi merakamkan aksi2 aksyekame kit0rang..bhahaha!
BIG TENGS TO MONOREL..ia mempercepatkan perjalanan kite *wp0n terlambat 2jam*

DETIK2 happy after 4 years didn't see..ZASSSSSS!


me wif LI..terserempak kt kL sentral..tr0s aksi pel0k memel0k..rindu sgt2 kat die!
mama shinchan :)



pasaipa xtau sume pakat d0k wat muka ter0k lagu ni -.-


wif ijan, the only one jejake on that day


tep0ng gomak 5 kil0 -.-



amik kesempatan begambo ats tangge bergerak..omputeh panggil eskeletor kot..bhahaha~


wif cuties yana ;)


comelkan kami?? kbaii


GO CHARLIE GO! ;)




MAK ai..ketot sunggoh gadis ini!


MAK ai..debab sungguh gadis ini!


-______________-


nk gosip liar bole??wakakaka!


comel :)


comel comel :)
~PERSAHABATAN KISANA ~
kami ditakdirkan untuk bersahabat semenjak dari 19 MAC 2008..kami ditemukan dalam satu kem..
hari pertama ak menangis sbb terpakse berpisah dgn mak ak..dgn rumah aku..dgn kawan2 aku kt kamp0m..
tym tuh ak rasa benci sgt kt PLKN..wp0n aku ditempatkan dinegeriku sendiri tp aku terseksa sbb bg ak 3 bulan tu lame..
tp xsangke ye kawan2..
hari2 seterusnya aku bahagia dikem..
dgn kenalnya k0rang yg beshhhh~
sometime kite merungut sbb k0l 5.30 pagi mesti ad suare 'BANGUN,BANGUN, KEPADA SEMUA WIRA DAN WIRAWATI..SEMUA BANGUN!'
waaahhh..ak paling xsuke suare tu..haha! JUJO!
then kte semua berebut mandi sbb satg kne p semayang berjemaah kt surau..
*sometime ak curi2 semayang kt dorm je*
pecah rahsie..tetttttt
pas semayang,pakai kasut..satg ad PT plak kt padang kawad..
tym tuh mesti Jenny dok kalut suh ank buahnye beratur..
ak suke protes! tp Piya always ad ngn aku..sory ya neng Jenny! hahaha..
then kite sesame gerak k padang kawad..kal0 kite cmpi paling awal nyempat lg ak sambung td0 kt belakang..haha!
ble cekgu datang sume dok berdiri tegak * barisan depan je,yg blkang still d0k sohsehsohseh*
first kte kne nyanyi lagu negaraku and lagu PLKN..
pastu kte kne wat PT pagi..kan3??
pastuh sume d0k wat baik sbb berebut nk ms0k dewan makan..
oh,kt dewan makan tu aku lupe menu ape sbb menu berubah2 setiap pg..tp yg pasti roti kaye xpenah miss..kan??
then pas mkn, k0l 8.30 kte sume beratur sbb satg nk kne ms0k kls CB plak..
pstuh k0l 12.30 kte dpt mkn tgh hari plak kan??
semayang zohor berjemaah patuh k0l 2.30 kne p padang kawad lg..aktiviti ptg xtentu..kadang kawad..kadang dok dlm dewan je..and yg paling best dok men mende monkey rack tuh~ wa jatuh dlm air tu beb..besshhh mandi free! haha..
ptg2..kte sume riadah..
ak ngn piya selalu jalan2 tp pantai sambil kutip kulit siput..
ktrg bertanding kutip kulit siput yg cantik2..
kulit siput tu ktrg kumpul sbb nk bg kt bf masing2.. *oh,kononnye cinta -.-*
lepas riadah kte beratur lg..
nk masok makan malam plak..
abes mkn kte p semayang berjemaah lg..
then after isyak, kte mas0k dewan lg..kadang dgr ceramah..kdg d0k tgok cita..
cita katun p0n kte layan *tym tg0k cita dewan sume gelap, tym tuh ak amik pluang tdo..wakaka*
10.30 kte dlpskan..aktiviti bebas..*bebas sgtkan??ak msuk bilik td0..haha*
and the last activity is rollcall..*betul k ak eja?*
nyanyi lagu negaraku and PLKN..tym tuh pale otak da berpusing seribu..ngantok plus penat kan?
gtuh la rutin harian kite..
sedar xsedar kite sume da bersahabat baik..
amin..alhamdulillah..
semoga ukhuwah ini diberkati dan kekal selamanya.. :)
duhai sahabat...
semoga kite sentiasa bersama walaupun hanya dlm doa :)
jdkan air mata perpisahan 4 tahun lalu sbg bukti persahabatan kita yg sudah terjalin..
oh, ttbe ak sayu,tah knape :'(
syg korang tau!!!

jom kte layan gambo2 kenangan kt kem plak~



weh3..ak kurus! ak kurus!
tp 4 tahun lalu -.-


<3


aku kurussss kan?? hahaha


3 dare cuns~

dorm sape bersepah ni weyyy..haha <3
*tym nih kte dah packing2 barang.masing2 nk berangkat*


sweet memory forever ever <3

KITE NGANTOK NK TD0 DULU BUBYE :)

Friday, December 16, 2011

MALU.

assalam reader yg dikasihi..
CN baru je blogwalking kt blog sorg sahabat lame..sahabat??
ya kami pernah bersahabat walaupun hanya kerap menelefon dan hanya sekali berjumpa..
lemah lembut orangnye halus mulus kulitnya..
namanya? biala CN rahsiakan je..
dia sekarang sedang melanjutkan pengajian di oversea..
dulu2 CN p0n berangan nk belaja kt sane..tp rezeki CN kt universiti tempatan..syukur alhamdulillah CN diberi jgk nikmat utk belajar..

tentang SAHABAT itu..
CN ck0p malu..malu bile bace entry2 die..
setiap baitnya penuh pujian2 kehadrat Allah swt dan kepada Muhammad saw..
CN malu..
CN malu dgn diri sendiri..
CN malu pd die..
CN malu pada orang sekeliling..
CN malu kepada Allah swt..

Ya Allah..
betapa daifnya diri ini yg hanya mempunyai sedikit ilmuMu yaAllah..
sedangkan ak berpijak dibumiMu..
aku merasai kasih sayangMu..
aku menikmati nikmatMu..
tetapi..ak lalai..ak lalai dlm mengenaliMu yaAllah..

duhai sahabat..
betapa beruntungnye dikau..diberi nikmat belipat ganda..
kau diberi kelebihan dalam menimba ilmu..
kau diberi kelebihan dalam mengenali Tuhan yg Satu...

duhai sahabat..
aku cemburu dengan kau..
aku cemburu..
tapi aku tersenyum..
aku tersenyum kerana kau wanita yang kuat..
kau diantara wanita yang bangun untuk menegakkan agama..
aku doakan kau sekuat Sumaiyyah..:)

aku juga berdoa semoga aku diberi kesempatan untuk menjadi mujahidah solehah seperti kamo0..amin :)








Wednesday, December 7, 2011

♥ UNTUK KAMU ♥


Raut wajah..mendamaikan..
dan sesuci..selembut hatimu..
sinar mata..mempersona..
bagai gugur..seluruh jantungku..
aku ingin engkau tahu..
cinta aku satu..
tercipta buat dirimu..hanya untuk kamu..


I LOVE U SO MUCH!


Wednesday, October 26, 2011

TENGS FOR REALISE MY DREAM! =)

salam u ollzzz!
meh cni CN nk beceghite bout dream meh..
CN cte nk gempak aje..hahaha..
ekceli entry ni special tok my hosmet warida cz da realise my dream..
tengs beb!
ape dreamnye tuu?? xabes2 ngn dream kan?
hahaha..
xla..sebelum ni CN dok bising gn die nk p bukit ampang..katenye view kt sne best..
kebetulan ai ni xde kls kan..so mlm td die bwk la CN k sne..theeennn u kn0w what???
yesss! i admit that the view look very beautiful..
we can see the light from neon around of kL..what the first word come from my mouth is...WOWWWWW!
*ok agk jakun -.-
hehe..ktrg p sne ngn aiman a.k.a artis korea..wawawa!
tengs to u  cz sudi jd driver kami..hehe..
sory le kami asek dok p0tpet2..sje nk jd radio klasik..ngeh3~
what can i say is..tengs to both of u..i'm very happy! :D
ok now jom lyn picca2 yg smpt ktrg snap kt bukit tu..







NEON!!
it nice at my eyes but i dont know on ur eyes :D
perasaan tym tu rse cm nk trjun je k laut cahaye tu...*novel x ayat CN??
sumpah lawa..kl0 bepeluang CN mmg nk k sne lg..tp xtau ble n ngn spe plak kan..hehehe..
myb bg korg org kL it something yg biase..but for me..it something WONDERING..it make me jakun! hahaha..
b4 balik nyempat lg kami dok mgedix..hehe..


ok..josuGuanz..


blurr..ngek~


gabungan mantap!

then..bye nk balik dulu! :D


Wednesday, October 5, 2011

WANITA ITU ISTIMEWA


 Sayangnya Allah Pada Perempuan 

Siapa kata jadi perempuan tu SENANG

Nak ken
a tutup sana, tutup sini

Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai

Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

Komfem x tahan bertutup semua

Tapi, perempuan cool jek

Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Tiap2 bulan, mesti ada penyakit

Nak pergi kelas pon susah

Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

Cuba tengok budak lelaki , selamber jek

Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

Hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Hati ni Allah jadikan lembut betul

Cepat jek sensitif

Cuba tengok orang putus cinta

Selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

Siapa yg paling teruk menangis

Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

Lembut tak lembut hati perempuan

Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah

Diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki

Kenapa perempuan kena dengar cakap suami

Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel

Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

Kesian kan kat diorang

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

Persoalannya sekarang

Betul ke Allah x adil dengan perempuan

Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya

Betul, isteri kena ikut cakap suami

Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

X adil lagikah Allah pada perempuan

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

MashaAllah, hebatnya perempuan kan

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

Banyak lagu pasal perempuan kan

Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

Jarang kita dengar lagu pasal lelaki

Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia

Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...

Orang akan cakap:

'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

Kita x pernah dengar orang cakap:

'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu

Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

Perempuan senang nak masuk syurga

Tengok hadis ni:

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan

Oh perempuan, sedarlah

Betapa sayangnya Allah dekat kita

Betapa cintanya Allah dekat kita

Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan

Sekadar perkongsian bersama 

~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~

Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi